Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak a német autók megbízhatók?

Opel, ami sosem kop el, meg Volkswagen, ami csak megy és megy és megy és megy. A német autók strapabíróságába vetett hit évtizedek óta megingathatatlan. De akkor miért szeretjük a japánokat? Hiszen azt meg még az óvodás is tudja, hogy egy Toyota vagy egy Nissan (persze nem ez, és pláne nem ez) fájdalmasan unalmas bár, de cserébe kimegy a világból anélkül, hogy akár egyszer is izzót kellene cserélni benne. Akkor most hogy is van ez, a japánok vagy a németek a megbízhatóbbak?

Nos, erre valók a felmérések, és az egyik legfontosabban épp most frissült. A legnagyobb német autóklub, az ADAC minden évben kiadja a saját megbízhatósági listáját, aminek első pozícióiban hosszú ideje német és ázsiai autók váltották egymást, az idei felmérésben azonban mind a hat kategóriában német márka végzett a legelső helyen.

A miniknél a Ford Ka, a kisautók között a Mini, az alsó-középkategóriában a Mercedes A-osztály nyert. A középkategóriát az Audi A5 vitte, a nagykocsiknál az Audi A6, a buszlimuzinok között pedig a VW Transportrer lett a legmegbízhatóbb. De a dobogóra is többnyire német gyártmányok kerültek, azaz sok japán kocsinak pedig még az első tízben sem jutott hely. Akit érdekelnek a részletes eredmények, itt megtalálja őket.

Bár az ADAC sajtóközleménye a német autóipar minőségbiztosítási intézkedéseinek hatásait dicséri a remek eredmények kapcsán, alighanem az is közrejátszik a tündöklésben, amit korábban már a franciák is bevetettek ennek a statisztikának a kedvéért (2009-ben a megbízhatóságáról nem éppen híres Citroen Xsara/C4 Picasso első lett kategóriájában). A saját assistance szolgáltatások terjedése. Az ADAC statisztikája ugyanis az autóklub saját segélyszolgálata által kijavított hibák adatbázisa alapján készül, azaz csak olyan autó meghibásodása jelenik meg benne, amelyhez tulajdonosa kihívta a sárga angyalt. És mivel a német márkák is egyre gyakrabban dolgoznak saját assistance-szal, hozzájuk egyre kevesebbszer kell kiszállnia az ADAC-nak.

De vajon ettől hirtelen sokkal megbízhatóbbak is lettek?

3 Tovább

Így inkább sose legyen Bugattim!

Én nem tudom, ki hogyan képzeli el a pillanatot, amikor birtokba vesz egy alsó hangon is 400 millió forintba kerülő autót, de hogy pár jó szabású öltöny, egy finom bőrrel bevont kanapé meg egy üveg champagne van a környéken, abban alighanem egyetértünk. Főleg, ha nem is egy hivalkodó fényezéssel, és gusztustalan bőrbelsővel, esetleg gyémántberakásokkal pimpelt Mansory Mercedesről vagy Ferrariról, hanem a világ legexkluzívabb autójáról, a Bugatti Veyronról van szó.

Ehhez képest most itt ez a videó, amin épp egy ilyen csodát vesz át a boldog új tulajdonos. Addig még rendben is van a dolog, hogy a szerencsés vásárló egy Maybach luxuslimuzinnal érkezik, onnantól viszont már semmi nem stimmel. Mintha Bugatti vásárlás helyett csempészett cigarettát, vagy mosóport venne a kínai piacon, egy elhagyott kamionparkolóban kerít sort az üzletre. A kocsi egy sarokban, a kerítés mellett, nyitott ajtókkal várja a tulajdonosát, mint valami roncstelepen, a tartozékokat rejtő, finom bőrrel bevont emblémás szelencét pedig a földön guggolva (!) mutatják be a tulajdonosnak.

Erre vajon mi lehet a magyarázat? Nem ért rá hamarabb és már bezárt a Bugatti szalon? Ha én Bugattikat adnék el, éjjel kettőkor is díszkivilágítást csinálnék a kereskedésemben, ha úgy kívánja a vásárló. Sőt, mondok jobbat! Ha csak lehetetlen időben ér rá, házhoz viszem neki, elvégre nem olyan nagy kunszt, ezt ma már a CBA is tudja. Vagy ez valami perverz lehetett, aki direkt az országút porában akarta átvenni a világ legütősebb autóját?

4 Tovább

Porszívóból autót? Simán!

Kornis Mihály mondta egyszer egy tanítványának, hogy ha egy drámában szerepel a perzsa hadsereg, az a rendező gondja, nem a drámaíróé. Ja, ha nem mondtam volna, Kornis Mihály drámaíró. De ezek alapján akár marketinges is lehetne, mondjuk egy hajszárítógyárban. Például a brit Dysonnál, ahol a marketingesek az találták ki, hogy versenyt hirdetnek az alkalmazottak között, a következő feltételekkel: a verseny elején minden résztvevő kap egy működő porszívót, amivel mindössze annyi a feladata, hogy a verseny végére működő autót szereljen össze belőle. He?

A kiírók azért érezték a feladat súlyát, így nagyvonalúan több napot is adtak a hajszárító miszlikekre szedésére és autóvá alakítására, ám a határidő leteltével valószínűleg még így is ők lepődtek meg a legjobban. A munkatársak ugyanis temérdek villanyautóval álltak elő, amelyek az azonos alkatrészek ellenére totál különbözőek voltak. A verseny csúcspontjaként egy mini gyorsulási versenyt is rendeztek a kreálmányok számára, amelyek között – ahogy az alábbi videóban 0:45-nél látható – még olyan is akadt, amit tervezője rajta ülve, saját maga kormányzott be a célba.

Csak azt nem tudom, hogy ha a britek porszívóból is tudnak autót építeni, akkor miért tart itt annak az országnak az autógyártása?

0 Tovább

De apa, ezt én kaptam!

Jobb adni, mint kapni, szokták mondani, és bizonyos esetekben még csak az átadáskori meghatottságra sincs szükség, hogy tényleg a meglepetést okozó legyen boldogabb. Receptgyűjtemény a mindig ugyanazt főző anyósnak, fűmagok az előkertet rendetlenül tartó szomszédnak, szexi fehérnemű a kinyúlt pizsamában alvó feleségnek - vannak ajándékok, amiknek az átadásakor elsősorban az ajándékozó szempontjait tartják szem előtt. Valamiért az elektromos autóversenypályákat is szokás ebbe a körbe sorolni, és a gyerekét ilyennel meglepő apukákat élveteg álnoksággal vádolni, pedig - ellentétben a receptgyűjteményekkel és a női fehérneműkkel - ez a játék eredetileg nekik lett kitalálva.

1 Tovább

Töküres autószalon? Bombaüzlet!

Üzbég autókereskedő akarok lenni. Miért? Mert üzbég autókereskedőnek lenni jó. Nem csak azért, mert az üzbég autópiac hármoszor akkora, mint a magyar, hanem azért is, mert sokkal egyerűbb.

Itt vannak például ezek a képek. Ami belülről úgy néz ki, mint egy nemrég csődbe ment könyvelőiroda szomorú maradványa, az valójában egy virágzó autókereskedés. Méghozzá Üzbegisztán egyeduralkodó - az országban immár két gyárral is rendelkező - márkájáé, a Chevrolet-é. Ebben a buharai szalonban átlagosan napi két autót adnak el, és mivel ilyen jól megy a bolt, a cég az ingatlan méretével is mutatni igyekszik a prosperitást.

Hogy akkor mégis hova tűntek a szalonból az autók? Hát, izé, eladták őket. Vagy még gyártják. A kettő közötti stádium, amit mi errefelé bemutatóautónak, tesztautónak, stb. hívunk, arrafelé nem létezik. Helyettük néhány kép, a fal mellé állított display, meg a falra függesztett árlista jelzi az árukészletet. Hogy mégis mi a alapján vesznek az üzbégek autót? Nos, pont a fentiek alapján. Képek, pár infó a kocsiról és az ár - ennyi elég is a döntéshez. Próbaút? Arra legfeljebb átadáskor kerül sor.

Mit nem adnának egy pár ilyen üzbég vásárlóért bármelyik magyar autókereskedésben! Vagy bármilyen más, közelebbről meg nem határozott nemzetiségű vásárlóért!

0 Tovább

AUTÓKRUL

blogavatar

"a tárgy felvilágosítására, minden bal intézetek, bal ideák, bal theoriák kivetkeztetésére"

Utolsó kommentek