Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Síró újságíróra zárták a Hungaroringet

Nem kérdés, hogy Michelisz Norbi hungaroringi győzelme hosszú időre emlékezetes marad minden magyar számára. Meg Stefan Ziegler számára is, aki ugyan nem magyar, viszont szintén nehezen felejti majd el az idei mogyoródi WTCC-hétvégét.

Stefan Ziegler, a hungaroringi rabja

A Motorsport-Total.com újságírója a helyszínről tudósította a túraautózásra fogékony német ajkú közönséget, és akárcsak az összes többi külföldi vendég, teljesen odáig volt a több tízezer embert vonzó Michelisz-mániától. A sokat látott Stefant annyira megérintette a mindent elsöprő biztatás és a haza pályán aratott siker, hogy a második futam leintésekor saját bevallása szerint könnyek szöktek a szemébe Michelisz győzelme láttán.

A katarzist követően aztán szorgalmas tudósítóhoz illően munkkához látott a Hungaroring többszintes sajtóközpontjában, amibe annyira belelendült, hogy észre sem vette, közben ráesteledik. Persze nem ritka dolog az ilyen Ziegler kolléga gyakorlatában, ő és az általa képviselt weboldal is komolyan veszi a motorsportok világát, úgyhogy gyakran előfordul, hogy ő hagyja el utolsóként a sajtóközpontot egy-egy versenyt követően. Most is így állt a dolog, ám mivel az ilyen rendezvényeken az a szokás, hogy versenynapon addig van nyitva a sajtóközpont, amíg az utolsó újságíró is el nem hagyja azt, a lelkes tudósító egy pillanatig sem aggódott. Sőt, még a takarítókkal is volt ideje fecsegni egy keveset, akik biztosították róla, hogy nem kell kapkodnia, a biztonsági személyzet ott van a kijáratnál és tudják, hogy még munka folyik idefent.

Nem sokkal később - úgy este fél tíz körül - azonban már minden betű és megapixel a helyén volt, így Stefan a kijárat felé vette az irányt. De nem jutott valami messzire. A sajtóközpont lépcsőházában zord, zártszelvényből készült rácsos ajtó fogadta - és be volt zárva. Rajta kívül az egész épületben sehol senki, kiabálni nincs értelme, ilyen típusú balesetre pedig senki nem gondolt, így vészhívó telefonszám sincs sehol. Vajon itt kell kihúznia egészen a július végi F-1 Magyar Nagydíjig?

Egyetlen szerencséje, hogy az ablakok nyithatók, így a bajba jutott riporter le tudott kiabálni a paddockban még az utolsó dobozokat pakoló szerelőknek, akik egyre nagyobb csoportba verődve élecelődtek a kelepcébe került sajtómunkáson. A szokatlan csoportosulásra aztán a pálya alkalmazottai is felfigyeltek, majd némi tanácstalanságot követően végül egy megfelelő kulcs is került - igaz csak a tűzlétrához vezető ajtóé, de ez az akkor már 20 perce a kihalt sajtóközpontban raboskodó riportert teljesen hidegen hagyta, boldogan ereszkedett alá a tűzoltólépcsőn.

0 Tovább

Alonso utcai Ferrarival oktat

Fernando Alonso a mai Forma-1-es mezőny egyes számú sofőrje (bár most már Kimi is megint itt koptatja a slickeket), de a versenyautó belső kamerájából láttuk már elégszer varázsolni. Most viszont azt is megnézhetjük, milyen, amikor utcai autóval akar gyorsan menni. (milyen lenne, zseniális) És hogy mennyivel gyorsabb, mint bármelyikünk lenne ugyanabban az ülésben.

Ezen a remek videón tisztán látható, mi a különbség egy átlagos (egyébként kimondottan pontosan és lendületesen - tehát jól - vezető) autós és a kockaállú sofőristen között. Hatalmas, már egyetlen fioranói kör alatt is. A világbajnok alatt folyamatosan mozog a Ferrari, általában sokkal később fékez, de az idő nagy részét a kigyorsításokon nyeri. Ahol a srác a szomszédból még tartott gázon, remegő kézzel és lábbal küzd az ideális ívért, Alonso már rég padlót nyom, és fülig érő szájjal ellenkormányozva, legalább 10 km/órával nagyobb sebességel jön ki minden kanyarból.

A kör végére össze is szed jó néhány másodpercet, de mivel nem Hamilton az ellenfél, a befutó előtt készségesen visszadja a civil kormányművésznek. Öveket becsatolni!

1 Tovább

BKV helyett VW. Kéne, mi?

Most, hogy lassan már kigyulladó buszból  sem jut elég Budapest utcáira, a 4-es metró még mindig sehol, a 3-as életveszélyes és a dunai tömegközlekedés is valószínűleg álom marad, minden korábbinál jobban érthető a VW Bogár 60-as évekből származó reklámfilmje. Amiben a főhős egy tömött villamosról lemaradva kezd el egy saját autóról fantáziálni, amivel hamarabb érhetne haza a munkából, hétvégén kirándulni vihetné a családját, és az időjárástól is óvná a bent ülőket.

0 Tovább

A csodarajt volt Michelisz titka

Michelisz Norbi hungaroringi győzelme nagy valószínűséggel a legnagyobb a dolog a magyar autósport eddig történetében, de alighanem a BMW Motorsport számára is emlékezetes marad. Különösen, ha Zengőék egyszer majd megmutatják Norbi második futamának telemetriai adatait a Münchenieknek. Hogy az állórajt mesésen sikerült, az persze kívülről is remekül látszik, de az adatok egészen elképesztőek, legalábbis Zengő Zoltán egy, a verseny után adott nyilatkozata szerint:

Így utólag bevallom, az állórajtos, második versenyben bíztunk, komolyan hittem, hogy Norbi ismét dobogóra állhat. Pályafutása során szerintem ennél jobban sosem fog elrajtolni, ráadásul a BMW-je is nagyon akarta a hazai pályán a sikert. Visszanéztük az autó gyorsulását, és a start után négy másodperc alatt érte el a százas határt". - mondta a csapatfőnök egy interjúban.

Ez egyenesen Ferrari-színvonal a 310 lóerős BMW 320 TC-től (meg persze a rajtoló versenyzőtől), a Ferrari California hivatalos adata ugyanis 4,1 másodperc 0-ról 100-ra. Az E90-es sorozatú utcai 335i BMW 5,6 másodperces gyorulásra képes a maga 306 lóerejével.

A CSODARAJT VIDEÓN (7:00-nál)


0 Tovább

600 éves kínai műemléket rombol a Ferrari

Egy Ferrari álló helyzetben sem akármilyen látvány, ha pedig jól kivitelezett drifteket is bemutat, akkor egész biztosan mindenkinek leesik az álla tőle. Pont ez történt pár napja Kínában is, de az ország közvéleményének nagy része szerint nem épp a legjobb helyen.

Egy keresekdő nagyszabású bemutatót tervezett Nanking város központjába,amelynek részeként egy 458-ast daruval emeltek fel a 600 éves városfal központi részére. A látványos akcióhoz azonban az exkluzív helyszín nem volt elég, az egyik alkalmazott kiadós gázfröccsökkel még néhány driftet is bemutatott a középkori műemléken. Amivel alaposan kiverte a biztosítékot a Ferrari egyik legnagyobb és legjobban fejlődő piacának számító Kínában.

Bár a műemléken éktelenkedő fekete guminyomokat másnap több munkás próbálta eltüntetni a falról, állítólag nem jártak sikerrel, sőt, szakértők szerint az sem kizárt, hogy az építmény szerkezete is károsodott a mutatvány miatt. Kínai kommentelők és bloggerek tömegei háborodtak fel a tiszteletlenségen, ami végül a Ferrai hivatalos bocsánatkéréséhez és a falat bérbe adó ügynökség vezetőjének kirúgásához vezetett.

Ez a Ming-dinasztia korabeli építmény egyébként a legöregebb épségben megmaradt városfal kínában, amellyel az ország pályázik az UNESCO Világörökség címre is.

0 Tovább

AUTÓKRUL

blogavatar

"a tárgy felvilágosítására, minden bal intézetek, bal ideák, bal theoriák kivetkeztetésére"

Utolsó kommentek