Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Moha bá minden autóban?

300 méter múlva forduljon balra! - legtöbbünknek erről az utasításról ugyanúgy egy bizonyos hang ugrik be, ahogy Süsü nevéről Bodrogi Gyuláé. Moha bá azonban távolról sem zeng olyan mélyen és reszelősen, meg sosem mondja, hogy "én vagyok a híres egyfejű." Ehelyett jámboran útba igazít az ismeretlen utcákon vagy a távoli autópálya csomópontokban, és ha nem is teljesen hibátlan, azért lényegesen kevesebbszer fog mellé, mint a bárgyúképű sárkány.

És bár nyájas hangja sem utolsó, alighanem inkább magabiztosságának köszönheti páratlan sikerét az egykori Nav N Go magyar hangja. Mert sikere, az van neki, méghozzá egyre nagyobb. Hiszen míg a 2004-ben alakult vállalat kezdetben PDA-khoz kínált navigációs SD-kártyákkal lett egyeduralkodó a magyar piacon alig egy év alatt, a technológia elavulásával hamar más megoldás után kellett nézniük. Úgyhogy egy év múlva már inkább szoftvert értékesítették számtalan navigációs készülék gyártójának, és megint nagyon bejött a számításuk. Az iGO 14 százalékos részesedést ért el a világpiacon, azaz a magyar cég bekerült a világ három legnagyobb navigációs szoftver gyártója közé.

Viszont most újra a feje tetejére készül állni a navigációs piac, az olcsó utólagos navik helyett ugyanis hamarosan az olcsó, ám gyárilag beépített készülékek adják majd a forgalom nagy részét. Ami akár rossz hír is lehetne az időközben NNG-re keresztelt cégnek, de mégsem az.

Tudniillik Moha bá és csapata már készül egy ideje az új világra, kábé egy éve tettek pontot annak a félmilliárdos fejlesztésnek a végére, aminek köszönhetően szoftverük már a beépített készülékekhez is alkalmas. Így például képes együttműködni a beépített multimédiás eszközökkel, tudja használni az autóban lévő érzékelők által küldött információkat és nem utolsó sorban az autóiparban leginkább használt QNX operációs rendszerrel is jóban lett.

Azaz most már szabad az út a gyári rendszerek irányába, amik az NNG várakozásai szerint pár éven belül az alsóbb kategóriás autókban is magától értetődő felszereltségnek számítanak majd. Tehát rengeteg kell belőlük. És mivel a cég már évek óta dolgozik az ügyön, Moha bá állítólag már a világ összes nagy autógyártója számára ismerős, sőt, a tíz legnagyobb közül öttel már üzleti kapcsolatban is van az iGO szoftverek gyártója.

Szóval ha tényleg beigazolódnak a várakozások és szinte minden új autó beépített navival kerül majd forgalomba, akkor abban komoly szerep juthat a hazai fejlesztésű iGO-nak is. Az pedig nem csak a legendás hangnak lenne páratlan siker, de a magyar szoftveriparnak is. Mit mondana erre Moha bá? - Menj tovább egyenesen!

0 Tovább

Tetőn csúszva dobogós a BMW a DTM-ben

Bár a magyar autóverseny-rajongó a Hungaroringen szuggerálta a WTCC sisakokat ezen a hétvégén, most rendezték a DTM idei szezonjának második versenyét is. Ahol Bruno Spengler szombaton megszerezte a BMW újkori DTM-történetének első pole pozícióját, vasárnap pedig első győzelmét is. A bajorok visszatérésével háromszereplősre bővült mezőnytől egyébként mindenki a versenyek még izgalmasabbá, még látványosabbá tételét várja - magyarul azt, hogy visszatér a DTM 90-es években megtapasztalt aranykora.

Akkoriban sem magukat, sem egymást nem kímélték a versenyzők, és ennek egyik legszebb példája talán Dieter Quester parádés célba érkezése az 1990-es berlini futamon. Az akkor 50 éves osztrák az utolsó előtt körben talált meg egy gumibálát a célegyenes ráfordítójában, amitől azonnal keresztbe állt alatta az E30-as BMW, majd a nagy sebességtől rögtön fel is borult. A harmadik helyről tetőre került M3-as egészen a célegyenes betonfaláig csúszott, útba ejtve a célvonalat is. A baleset miatt azonnal előkerültek a piros zászlók, és a szabályoknak megfelelően a megszakított futam végeredményét az utolsó előtti kör állása alapján hirdették ki. Amit emberünk - bár tetőn csúszva - a harmadik helyen fejezett be, úgyhogy a mentőből egyenesen a dobogóra vezetett az útja.

Hiába, régen még a DTM-befutók is jobbak voltak!

0 Tovább

Megvan a BMW első DTM-pole-ja

Mindössze két versenyre volt szüksége a BMW-nek ahhoz, hogy a DTM-be visszatérve mindenkinél gyorsabb legyen. A lausitzringi futam mai időmérő edzését a Mercedestől levadászott kanadai Bruno Spengler nyerte, sőt, a második helyen is egy BMW M3-as Coupé végzett, a WTCC-ből ismert Augusto Farfusszal a volánnál. Öröm és boldogság, most már csak az kéne, hogy a versenyek is olyan felejthetetlenek legyenk, mint a DTM aranykorában. Nézzék csak!

0 Tovább

Megvehető a Ferrari-alázó Juke R

Nyomd a gombot, ha tetszett a bejegyzés!:

Médiahekknek indult, mint Alekosz esküvője, most mégis úgy tűnik, hogy megvehető autó lesz belőle. Már amennyiben egy sok tízmilliós kocsit egyáltalán megvehetőnek lehet nevezni.

Ez a Nissan Juke-R, a bohókásan félelmetes szabadidőautó és a távolról sem bohókás, viszont ugyancsak félelmetes Nissan GT-R keresztezéséből született szörnyeteg. A 485 lóerős, összkerékhajtású kocsit tavaly év végén kezdte építeni a Chevrolet WTCC autóiért is felelő Ray Mallock csapata Nagy-Britanniában, hivatalosan pedig januárban, a Dubai 24 órás versenyen mutatkozott be a világnak.

Jobb helyet aligha találhatott volna a debütálásra, mint a szupersportkocsikkal és lexikonnyi pénztárcákkal zsúfolt olajállamot, ahol azonnal sertepertélni kezdtek körülötte a mindenki számára elérhető - lásd még: kommersz - Ferrarikat, Porschékat, Lamborghiniket már nagyon unó sejkek, akik minden létező kölüncségre lecsapnak, ha van benne legalább 500 lóerő.

És bár a mindössze két példányban - egy bal- és egy jobbkormányos változat - megépített  Juke-R "csak" 485 lóerős volt, az ütős domborítások és a gonosz mattfekete fényezés akkora hatással volt a közönségre, hogy már ott a helyszínen is több ajánlat érkezett a kocsira, és azóta sem maradt abba a nyaggatás. És mivel a Nissan szerint az ajánlatok túl jók ahhoz, hogy csak úgy visszautasítsák őket, úgy döntöttek, legyen. Korlátozott darabszámban megvehető lesz a Juke-R, ráadásul már a legújabb specikfikációjú Nissan GT-R hajtáslánccal, 550 lóerővel.

A dolog persze nem olcsó mulatság, szakértők szeirnt legalább 10 millió forinttal többe kerül majd a bolondított Juke, mint az alapjául szolgáló GT-R. Ez a célközönségnek persze aprópénz, nem úgy, mint ez az élmény, ami viszont megfizethetetlen:

Nyomd a gombot, ha tetszett a bejegyzés!:

0 Tovább

Tushek, a szlovén szupersportkocsi

Ha az ember Szlovéniára gondol, többnyire tiszta levegő és rendezett falvak jutnak az eszébe, meg a kérdés, hogy Ausztriában milyen rejtélyes okból kezdett mindenki szláv nyelvet beszélni. Vannak még arrafelé jó kis hegyek, zsebkendőnyi tengerpart meg képeslapra való tájak, mint a Bledi tó, de hogy Gorenje hűtőkön kívül is gyártanak ott bármi mást, az alighanem legtöbbünk számára elképzelhetetlen.

Pedig autóból sem állnak rosszul a magukat délszlávnak tettető osztrákok. Tavaly 174 121 kocsi készült a Renault szlovéniai gyárában, de a Twingók, Cliók és Windek mellett egy további figyelemre méltó modellre is büszke lehet az ország. És ez a 174 122. szlovén kocsi egymagában izgalmasabb, mint a másik 174 121 együttvéve.

A Tushek Renovatio T500-ról van szó, ami pár hete mutatkozott be a monacói Top Marques sportkocsi kiállításon, és aminek a 70-es évekbeli jugoszláv tévéfilmsorozatokat idéző neve a leggyengébb pontja. A 444 lóerős Audi V8-assal hajtott középmotoros sportkocsi 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig valahol 300 km/óra felett van. Aljosa Tushek, a márka alapítója a hétköznapi használhatóság és a pályaautózás közötti ideális kompromisszumnak tartja a 100 százalékig Szlovéniában készülő sportkocsit, aminek ára valahol 40 és 50 millió forint közötti összeggel rövidíti meg a tulajdonost. És ilyenből állítólag kettő is van, hiszen a két prototípus már gazdára találta, a Monacóban bemutatott első szériadarabot pedig nyár végén követi majd a következő.

Viszont aki szlovén koronát akar autógyűjteményére, jobb ha siet, a Renovatio T500-ból ugyanis mindössze harminc darab készül, azt követően áttér a márka a Forego T700 utódmodellre. Az 1 tonnánál könnyebb és 700 lóerőnél is erősebb lesz, célja pedig, hogy valódi alternatívát kínáljon a Lamborghini vásárlóknak. Tényleg, hisz a szlovénok csak nappal akarnak osztráknak látszni, éjjel inkább olaszok szeretnének lenni.

1 Tovább

AUTÓKRUL

blogavatar

"a tárgy felvilágosítására, minden bal intézetek, bal ideák, bal theoriák kivetkeztetésére"

Utolsó kommentek