300 méter múlva forduljon balra! - legtöbbünknek erről az utasításról ugyanúgy egy bizonyos hang ugrik be, ahogy Süsü nevéről Bodrogi Gyuláé. Moha bá azonban távolról sem zeng olyan mélyen és reszelősen, meg sosem mondja, hogy "én vagyok a híres egyfejű." Ehelyett jámboran útba igazít az ismeretlen utcákon vagy a távoli autópálya csomópontokban, és ha nem is teljesen hibátlan, azért lényegesen kevesebbszer fog mellé, mint a bárgyúképű sárkány.
És bár nyájas hangja sem utolsó, alighanem inkább magabiztosságának köszönheti páratlan sikerét az egykori Nav N Go magyar hangja. Mert sikere, az van neki, méghozzá egyre nagyobb. Hiszen míg a 2004-ben alakult vállalat kezdetben PDA-khoz kínált navigációs SD-kártyákkal lett egyeduralkodó a magyar piacon alig egy év alatt, a technológia elavulásával hamar más megoldás után kellett nézniük. Úgyhogy egy év múlva már inkább szoftvert értékesítették számtalan navigációs készülék gyártójának, és megint nagyon bejött a számításuk. Az iGO 14 százalékos részesedést ért el a világpiacon, azaz a magyar cég bekerült a világ három legnagyobb navigációs szoftver gyártója közé.
Viszont most újra a feje tetejére készül állni a navigációs piac, az olcsó utólagos navik helyett ugyanis hamarosan az olcsó, ám gyárilag beépített készülékek adják majd a forgalom nagy részét. Ami akár rossz hír is lehetne az időközben NNG-re keresztelt cégnek, de mégsem az.
Tudniillik Moha bá és csapata már készül egy ideje az új világra, kábé egy éve tettek pontot annak a félmilliárdos fejlesztésnek a végére, aminek köszönhetően szoftverük már a beépített készülékekhez is alkalmas. Így például képes együttműködni a beépített multimédiás eszközökkel, tudja használni az autóban lévő érzékelők által küldött információkat és nem utolsó sorban az autóiparban leginkább használt QNX operációs rendszerrel is jóban lett.
Azaz most már szabad az út a gyári rendszerek irányába, amik az NNG várakozásai szerint pár éven belül az alsóbb kategóriás autókban is magától értetődő felszereltségnek számítanak majd. Tehát rengeteg kell belőlük. És mivel a cég már évek óta dolgozik az ügyön, Moha bá állítólag már a világ összes nagy autógyártója számára ismerős, sőt, a tíz legnagyobb közül öttel már üzleti kapcsolatban is van az iGO szoftverek gyártója.
Szóval ha tényleg beigazolódnak a várakozások és szinte minden új autó beépített navival kerül majd forgalomba, akkor abban komoly szerep juthat a hazai fejlesztésű iGO-nak is. Az pedig nem csak a legendás hangnak lenne páratlan siker, de a magyar szoftveriparnak is. Mit mondana erre Moha bá? - Menj tovább egyenesen!
Utolsó kommentek